22 May
22May

כיצד שימוש בעץ תורם לאיכות הסביבה? מדוע בניה בעץ היא בעצם אקולוגית? כיצד בניה בעץ מעודדת מיחזור חומרים?

נהוג לחשוב שתעשיית העץ פוגעת באיכות הסביבה כמו תעשיות הפלדה, הבטון וכו'. בפועל, ההיפך הוא הנכון. השימוש בעץ לבניה אינו מזיק ואף תורם לאקלים ולאיכות הסביבה. 

כידוע, עץ הוא אחד מחומרי הגלם המבוקשים ביותר בעולם. עץ הוא חומר הכרחי בענף הבניה - הן בתעשיה והן בנגרות - והשימוש בו נרחב מאד וחולש כמעט על כל סוגי הבניה. העץ הנפוץ ביותר בעולמות הבניה והנגרות הוא עץ האורן. 

יערות מכסים כשליש משטח האדמה בעולם, חלקם משמשים נטו לגידול עץ לתעשיה. אלו יערות שמיועדים לתעשיה ובניה בלבד ועל כן הם מפוקחים ומנוהלים היטב. הם מעין "מפעל" ליצור עצים לבניה. היערות המפוקחים הללו הם "יערות מתחדשים" - לאחר כריתת העצים הבוגרים שותלים שוב עצים צעירים עד לצמיחה מלאה לטובת שימוש תעשייתי, וחוזר חלילה. השתילה המחודשת ותהליך גידול העצים תורם רבות לאקלים בסביבתם. למעשה, בזכות תעשיית הבניה יש יותר יערות. הקצאת השטחים המרובים ליערות והשתילה החוזרת מאפשרים חידוש של הקרקע והתרבות טבעית של חיות שונות. 

ניהול היערות הללו מתאפיין במודעות גדולה לסביבה, לטבע וליחסי הגומלין בין הטבע לאדם. ישנה הקפדה ובקרה על ניהול מקורות המים של היערות, שיפור בתי הגידול של חיות הבר כתרומה לצמיחה טבעית ובריאה של העצים, השקעת משאבים במניעת שריפות חורש ומתבצעות פעולות כדי להגן על הקרקעות, על החי והצומח באזור כולו. השורה התחתונה היא שתעשיית הבניה בעץ מייצרת ומאיצה הגדלת שטחים מיוערים ונטיעת עצים אשר תורמים לאיכות הסביבה.

אם חשבנו שזה הכל, אז לא נשכח תרומה משמעותית נוספת לאיכות הסביבה כאשר בונים בעץ:  עץ הוא חומר גלם שניתן למחזר ולעשות בו שימוש מחדש – כחדש. לדוגמא: מאסנו בפינת ישיבה ישנה? במקום לזרוק אותה ניתן לפרק אותה ולבנות רהיט אחר תוך שיפוץ ושיפור הלוחות המשומשים. אפילו פרגולה ישנה ניתן לשדרג למוצר פרקטי, יפה ועמיד לאורך שנים ארוכות. 

עץ הוא חומר ידידותי לסביבה והשימוש החוזר בו דורש מינימום משאבים ולא מייצר נזק סביבתי.

אנו מזמינים אתכם לקחת חלק בתרומה החשובה לאיכות הסביבה ולהיעזר בנו לטובת שימוש חוזר במוצרי עץ קיימים. נשמח לחדש ולהתחדש איתכם!


למידע נוסף וייעוץ, מוזמנים לפנות אלינו במייל: info@itzuvetz.com

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.